Korvaavat palvelut tilattavissa kuidun kautta

Vanhat palvelut ovat nyt suljettu - lue tästä sulkuun liittyvät kysymykset ja vastauksetOtathan yhteyttä asiakaspalveluun puhelimitse tai sähköpostitse mikäli jokin askarruttaa. Huomioi, että asiakaspalvelupisteidemme ovet ovat suljettuina, joten soitathan meille ensin, niin sovimme tarvittaessa käynnistä asiakaspalvelupisteessä. 

Miksi kupariverkon palvelut päättyvät?

Kupariverkon palvelut päättyvät, sillä verkon kapasiteetti ei enää ole riittävä nykypäivän tarpeisiin. Olemme jo kahdentoista vuoden ajan rakentaneet kuituverkkoa, joka korvaa vanhentuneen kupariverkkomme kokonaan.

Mitkä palvelut suljetaan?

Kupariverkon kautta välitettävät lankapuhelin-, ADSL-laajakaista- ja kaapeli-tv-palvelut.

Kuinka sulku tapahtuu käytännössä?

Perusmaksujen laskutus päättyy 31.12.2020 ja palvelut suljetaan käytännössä ensimmäisenä uuden vuoden jälkeisenä arkipäivänä.

Kuinka tiedän, mikäli palveluni suljetaan?

Asiakkaat, joilla on palvelu joka suljetaan, ovat tämän vuoden aikana saaneet irtisanomis- ja muistutuskirjeen postitse. 

Jos laskussasi on osake- tai vuokraliittymän perusmaksu, lankapuhelinliittymäsi suljetaan. Palvelu jatkuu normaalisti, jos laskussa lukee laajakaistapuhelin.

Oletko epävarma? Ota yhteyttä asiakaspalveluun sähköpostitse tai puhelimitse.

Miten tilaan korvaavat kuitupalvelut?

Voit tilata korvaavat kuitupalvelut suoraan saatavuuskyselyn kautta tai ottamalla yhteyttä asiakaspalveluun. Kirjoita tarkka osoitteesi hakukenttään ja valitse haluamasi palvelut.

Suljetaanko ADSL/kaapeli-tv-liittymäni vaikka tilaan kuituliittymän omakotitalooni?

Kun tilaat kuituliittymän omakotitaloosi, ennen tämänhetkisien palveluiden sulkua, pidämme ne käytössäsi, kunnes saat uudet kuitupalvelusi käyttöön.

Miksi minun kannattaisi tilata kuituliittymä omakotitalooni?

Kuituverkon kautta voit tilata laajakaista-, kaapeli-tv- ja puhelinpalveluitamme.

Kuidulla pysyt vauhdilla mukana yhä nopeampia yhteyksiä vaativassa kehityksessä. Kuitu mahdollistaa esim. etätyön, tv- ja viihdepalvelut, kodin turvapalvelut, älykodin hallinnan sekä kaikki muut tulevat yhteystarpeet. Kuituverkko on nopeudeltaan ja toimintavarmuudeltaan ylivertainen – tämä tietoliikennetekniikka tulee palvelemaan seutumme asukkaita pitkälle tulevaisuuteen.

Lue yhdeksän faktaa valokuidusta tästä.

Miten teen, jos haluan jatkaa nykyisen 019-numeroni käyttöä?

Vaihtoehdot ovat laajakaistapuhelin- tai pöytä-gsm-liittymä. Nämä molemmat mahdollistavat tämänhetkisen puhelinnumeron säilyttämisen.

  • Jos kiinteistössä on kuituliittymämme, voit tilata laajakaistapuhelinpalvelun, joka toimitetaan kuituverkon kautta. Tästä voit lukea lisää laajakaistapuhelimesta. Voit tehdä tilauksen ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme, tai suoraan saatavuuskyselyn kautta.

  • Lankapuhelimen voi myös korvata edullisella pöytä-GMS-liittymällä. Liittymiä myy ja lisätietoa antavat isot mobiilioperaattorit, EKM Service tai Tammisaaren Gigantti.

Mitä teen, jos haluan jatkaa nykyisen sähköpostini käyttöä?

Liittymän yhteyteen mahdollisesti avatut sähköpostiosoitteet (esim. @2me.fi ja @brev.fi -päätteet) suljetaan automaattisesti samassa yhteydessä. Ota yhteyttä asiakaspalveluun heti, mikäli haluat jatkaa sähköpostin käyttöä (4,88 €/kk).

Mitä teen, jos asuntoyhtiössä ei ole kuituliittymää?

Mikäli toivot tarjousta kuituliittymästä asuntoyhtiölle, olethan yhteydessä esimerkiksi isännöitsijään, joka varmasti mielellään ottaa meihin yhteyttä.

Mitä teen tarpeettomaksi jäävälle osakekirjalle?

Voit joko pitää sen, tai halutessasi myydä sen takaisin meille. Osakeasioissa palvelemme puhelimitse 019 278 4040.

Voinko irtisanoa palveluni jo etukäteen?

Voit irtisanoa palvelusi normaalilla irtisanomisajalla. 

Missä järjestyksessä vanhat palvelut ovat suljettu eri alueilla?

Vanhat palvelut ovat suljettu 2018-2020 seuraavilla alueilla:

cu karta